Mindfulness

Traieste clipa! Este definitia mindfulness si anume de a fi prezent aici si acum in viata ta. Doar momentul prezent exista pentru noi. Ceea ce traim in acest moment este real si nicidecum trecutul care te copleseste sau viitorul care te streseaza prin neprevazutul sau.

Mindfulness este tehnica ce te tine conectat la prezent, la tot ceea ce se intampla in jurul tau si te ajuta sa fi constient in propria-ti viata. Traim intr-o lume ocupata, noi suntem ocupati si am devenit multitasking, facem mai multe lucruri in acelasi timp. Toate astea duc la suprasolicitare, la stres, la depresie la lipsa chefului de viata.

Lipsa prezentei in momentul actual si cufundarea permanenta in gaduri, liste, proiectii in viitor, griji permanente legate de trecut te sustrag din prezent si te deconcentreaza. Astfel ajungi sa scapi din mana anumite obiecte, mici accidente din neatentie “erai cufundat in gandurile tale”. Asculti pe cineva colegul, prieteul, seful, sotul sau copilul dar gandurile tale fug in alta parte. Mananci fara sa fi atent ceea ce mamanci sau cat mananci. Faci mai multe lucruri in acelasi timp si nu finalizezi nici unul. Sunt doar cateva exemple de absenta din momentul prezent, absenta ce iti ingreuneaza viata si buna functionare a acesteia.

Iti propun sa te intorci la prezentul tau si asta prin cateva exercitii usoare care te vor ajuta sa iti reduci nivelul de stress, sa-ti scazi tensiunea arteriala, sa-ti impunatatesti somnul, sa iti reduci nivelul anxietate:

  • Incepe prin a fi constient de prezent in primul si primul rand. Ce se petrece acum cu tine, in ce moment al vietii tale te afli.
  • Respiratia este principala metoda, la indemana oricui, de a-ti calma furia, anxietatea sau panica. Iti da posibilitatea sa iei o pauza inainte de a actiona intr-un moment neprielnic. Incepe prin a inspira usor pe nas si expira pe gura in ritmul tau. Concentreaza-te doar pe respiratie. Fi atent la aerul care patrunde in interiorul tau si la cel care iese. Intra aer ce aduce liniste si iese aer ce duce cu el tot ceea ce tu nu mai ai nevoie. Repeata pentru 1 minut de fiecare data cand simti ca ai nevoie.
  • Observa lucrurile din jurul tau. Cele cu care te-ai obijnuit care le faci zilnic si sunt o simpla rutina. Spalatul pe dinti de exemplu, fi atent la ceea ce faci cum anume sunt miscarile, acoperi toata suprafata dintilor fi atent doar la activitate fara sa te mai gandesti la nimic. Obijnuieste-te sa fi prezent in ceea ce faci.
  • Asculta activ si atent ceea ce se intampla in jurul tau. Cand asculti muzica incearca sa urmaresti versurile si sa le fredonezi. Cand vorbesti cu cineva fi prezent in discutie, fara sa judeci sau sa tragic concluzii, doar fi prezent acolo.

Profita de prezentul tau si traieste-l caci altfel risti sa pierzi momente importante din el.

Universitatea Oxford a realizat un studiu in urma caruia au observat ca inca din prima luna persoanelor care au participat la sedintele de mindfulness le-a scazut nivelul de anxietate cu 58%, nivelul de depresie cu 57% iar nivelul de stres cu 40%.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *